نقش رسانه ها در انتخابات/ حسین سلیمی

شناسهٔ خبر: 05378128 -
قدرت نفوذ رسانه ها می تواند کاندیدایی را در جامعه و بین مردم اصلح تر و کارآمد یا برعکس ناکارمد و ضعیف جلوه دهد.

به گزارش هاناخبر ، نقش مهم رسانه‌ها به عنوان جزئی از ساختار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی جامعه، به مثابه مهم‌ترین پل ارتباطی برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی‌ـ بویژه انتخابات بسیار حائز اهمیت است.

تأثیر رسانه‌ها بر رفتار انتخاباتی، چه بر سطح و  چه بر میزان مشارکت بر همگان عیان است و رسانه‌ها با شیوه‌هایی مختلف قادرند بر افکار عمومی تأثیرگذار باشند.رسانه ها نقشی کلیدی در فرایند انتخاب و در تأثیر تبلیغات نقشی مستقیم را دارند.

نقش رسانه ها در حوزه  انتخابات بسیار تأثیرگذار بوده  و تا جای که قدرت نفوذ رسانه ها می تواند کاندیدایی را در جامعه و بین مردم  اصلح تر و کارآمد یا برعکس ناکارمد و ضعیف جلوه دهد. امروزه با گسترش ابزارهای ارتباطات اجتماعی، هر فردی برای خود ابزاری برای کسب اطلاعات مورد پسند خود در جامعه در دست دارد لذا در این وهله نقش رسانه ها در مشارکت عمومی نیز بسیار زیاد است و غیر قابل انکار است.

  با توجه به اینکه در دوران کنونی، رسانه‌ها بخش جدایی‌ناپذیر زندگی مردم شده‌اند و به عنوان یکی از دستگاه‌های فراگیر و گسترده در دسترس همگان قرار دارند، در چگونگی شکل‌گیری رفتارهای سیاسی و انتخاباتی مؤثر و تعیین‌کننده می‌باشند. از این‌رو، علاوه بر توجه به کارکردهای مثبت و سازنده آن در توسعه سیاسی جوامع، باید با تدوین راهبردها و سیاستگذاری مناسب، به منظور تقویت مبادلات فرهنگ اسلامی‌ـ بومی، در تقویت و رشد رفتار انتخاباتی شهروندان گام برداشت و توسعه سیاسی در رفتار انتخاباتی را به نسل‌های آینده منتقل کرد./ حسین سلیمی شنتال خبرنگار هاناخبر

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 4 =